Amikor 1920-ban Richard Gurley Drew csatlakozott a 3M vagyis a Minnesota Bányászati és Gyártói Vállalathoz, még senki sem gondolt arra, hogy történelmet csinálnak.
Ez a kis cég igazából csiszolókorongokat gyártott az általa kitermelt bányászati melléktermékből, de az alapítók érezték, hogy ez kevés. Richard Gurley Drew egy új terméken kezdett el dolgozni, amit az autógyártásban kívántak hasznosítani. Egy nyomásérzékeny ragasztószalag előállítása volt a fő feladat, melyet a gépjárművek festésekor használtak nagy mennyiségben. E termék mellett 1930-ban -szinte mellékesen- Mr. Drew kifejlesztett egy vékony, átlátszó, celofánszalagot, melynek egyik fele kiválóan tapadt a legkülönbözőbb felületekre. S ezzel megalkotta a ragasztószalagot, amit nálunk celluxnak, de ámerikában Scotch Tape-nek neveznek. Ez csupán gúnynév volt, arra utalva, hogy eleinte a szalagnak csak a széle ragadt, mintha skótok módjára lespórolták volna róla az anyagot. De végül a gúnynévből márkanév lett, s e termék pedig elindította a 3M céget a világhír felé. Ma már 55 ezer féle terméket gyárt, 29 országban 132 gyárában majdnem 90 ezer ember dolgozik,
A ragasztószalagot kezdetben Scotty McTape fiúcska reklámozta, amit később ötvöztek a Wallace tartan skót mintával. Ez látható ma is a csomagoláson.
Van egy másik saját találmányú terméke is a cégnek, melyet biztosan mindenki ismer: a sárga, kicsit ragasztós post-it lapocskák.