Jelenleg nagyon úgy tűnik, hogy egy efféle, a mozaik legnagyobb képén látható gépjármű tulajdonjoga már sohasem lesz az enyém. Hacsak nem nyerek a lottón, vagy nem leszek vezető „politikus”.
A fotó egy Rolls-Royce Black Badge-t ábrázol, s ami igaz, az igaz, a magyar utakra nem is szívesen vinném ki.
Állítólag volt egy indiai maharadzsa, aki annyira utálta az angolokat, hogy a vásárolt Rolls-Royce autókkal a moslékot és a palotája szemetét szállíttatta a szeméttelepre. Szerintem ma is sok szemét ül egy ilyen autóban... Főleg, amikor „rokikártya” hever a szélvédő alatt.
Azt tudják, hogy a Rolls-Royce valójában két családnevet takar? A két férfiú egyike Charles Stewart Rolls (1877.08.27.-1910.06.12.) Llangattock báró harmadik gyermekeként született, s már ifjú korában ráragadt a „dirty Rolls” becenév, hiszen mindig olajos, piszkos volt a motorok állandó bütykölésétől. Walesben szinte az elsők között találjuk, aki autót vett magának, egy Peugeot Phaeton-t. A papa belátta: fiából sosem lesz ügyvéd, vagy orvos, ezért adott neki hatezer fontot, hogy fektesse be valamilyen jó üzletben. Charles a pénzből megnyitotta Anglia első autókereskedését. Kiváló kapcsolati rendszere és remek üzleti érzéke sikerre vitte a vállalkozást.
A másik fickó Henry Royce (1863.03.27.-1933.04.22.) nem aranykanálkával a szájában született. A papája egy malmot üzemeltetett, ami csakhamar tönkrement, majd a papa elköltözött a másvilágra. Henry iskola helyett dolgozni ment. Újságot árult, táviratokat kézbesített. Aztán nagynénje taníttatta. Közben szerencsésen olyan cégeknél helyezkedett el, ahol kitanulhatta a műszaki tervezést, tanulmányozhatta a motorok működését. Szorgalmas és dolgos tanuló volt, s csakhamar barátjával céget alapíthatott. Dinamókat és elektromos motorokat gyártottak. Aztán hamar beleszeretett a robbanómotorba. Vett egy De Dion-Bouton autót, amit előbb átépített, majd áttervezett, végül csinált egy teljesen új koncepciójú kocsit. Aztán még néhányat. Zseni volt, na!
A két férfi legendás találkozója 1904.május 4-én egy hotelben történt. Henry megmutatta Charlesnak a már elkészült 2, 4, 6 hengeres járgányokat, s Charles azonnal beleszeretett az egyikbe. Az év decemberében megkötötték a szerződést, melyben Charles Rolls üzlettársává fogadta Henry Royce-t. A Rolls-Royce Limited bámulatos fejlődési ívet futott be. Gyártmányai tökéletesek és megbízhatóak voltak. Charlesnak egy nap új ötlete támadt. Megkérte üzlettársát, tervezzen repülőgépet, de végül csak egy megvásárolt Wright Flyer motorját tervezte újra. Na ezzel a géppel Charles többször átrepülte a La Manche csatornát oda és vissza - szédítő 60 km/órás sebességgel, megjavítva minden addigi csúcsot.
1910. június 12-én egy légi bemutatón repülőgépének leszakadt a szárnya, s Charles lezuhant. Ő az első angol, aki légi katasztrófa áldozata lett.
A gyár nem szűnt meg, továbbra is autókat gyártottak. Közben Henry beteg lett a rendszertelen táplálkozástól. Az orvosok pihenést írtak elő neki. Azt javasolták, egy időre ne menjen be dolgozni a gyárba. Megfogadta a tanács felét. Otthon dolgozott, s megtervezte az R repülőgépmotort, melynek első példánya is rekordot döntött. Későbbi, továbbfejlesztett változatai pedig alapjául szolgáltak az Angol légierő legendás repülőgépeihez. Közben az autógyár bekebelezte a Bentleyt, így Henry még többet dolgozott. Az őrült tempót 1933. április 22-ig bírta, ekkor lépett át az árnyak birodalmába.
A Rolls-Royce jelenleg a BMW tulajdona Rolls Royce Motor Cars néven. Az 1998-as Phantom sorozatot három modellcsalád megjelenése követte, a Ghost, a Wraith és a Dawn. Mára a Cullinan és a Black Badge családdal bővült a kínálat. Szóval, ha valaki ellenállhatatlan vágyat érez arra, hogy meglepjen engem egy Rolls Royce-al, akkor ezek közül választhat. Előre is köszi. Ígérem, én majd mindig veszek parkolójegyet.